Wioślarz

Wioślarz

Wioślarz, a właściwie ergometr wioślarski.  Z założenia urządzenie przeznaczone dla wioślarzy. Sprzęt ten miał umożliwić im treningi, kiedy trenowanie na wodzie nie było możliwe. Wioślarza jednak co raz częściej wykorzystuję się na siłowniach w klubach fitness czy nawet w domach.  

Dla zawodowców czy amatorów?

Chociaż, rzeczywiście ergometr w latach 50 XX wieku był wykorzystywany do treningów profesjonalnych sportowców. To dziś wioślarza  możesz kupić sobie do mieszkania, ustawić przed telewizorem i wykonać trening.  Jak się okazuję taki trening zresztą, będzie bardzo dobrym wyborem dla osób początkujących. Ruch wykonywany na ergometrze jest nieskomplikowany wręcz intuicyjny dlatego każdy powinien dać sobie z nim radę. Dodatkowo trening na wioślarzu angażuję mięśnie:

💪Grzbietu

💪Brzucha

💪Nóg

💪Ramion

💪Klatki piersiowej

Czy warto?

Im więcej grup mięśniowych zaangażowanych jest w ruch tym więcej kalorii spalimy w trakcie wysiłku. Dla wielu osób to już wystarczająca korzyść żeby zaprzyjaźnić się z ergometrem. Jest to istoty powód ale nie jedyny po oprócz tego:

✅Rozwija naszą wytrzymałość

✅Angażuje dużą ilość partii mięśniowych

✅Poprawia samopoczucie

✅Zmniejsza ryzyko występowania kontuzji

✅Poprawia samopoczucie

✅Dostarcza nowego bodźca treningowego

✅Może zastąpić trening cardio

Warto więc dodać to ćwiczenie nie tylko jako rozgrzewkę ale też jako stały dodatek do treningu siłowego.

Wioślarz świetnie sprawdzi się w treningu zarówno cardio jak i interwałowym

Prawidłowa technika

Jak z każdym ćwiczeniem, bardziej lub mniej skomplikowanym, warunkiem uzyskania efektów jest prawidłowa technika. Nie inaczej jest w przypadku ergometra gdzie ruch możemy podzielić na fazy:

👉Chwyt – Siadamy na siodełku jak najbliżej, koła zamachowego. W tej pozycji kolana będą ugięte za to ramiona wyprostowane. Nadgarstki utrzymujemy w jednej linii z przedramionami. Nasze plecy utrzymujemy prosto i lekko pochylamy się do przodu

👉Przyciągniecie – Ruch zaczynamy od wyprostowania nóg jednak nie do prze prostowania w stawach kolanowych, dopiero później zaczynamy pracę ramion. 

👉Odchylenie – Przyciągamy do brzucha drążek utrzymując łokcie blisko przy ciele. I lekko odchylamy tułów do tyłu. Pamiętamy żeby cały czas trzymać prosty kręgosłup.

👉Powrót – Pochylamy się do przodu, oddalić ręce od ciała, następnie ugiąć nogi i przybliżyć się do koło zamachowego

 Podsumowując

Ergometr to dobre ćwiczenie dla osób początkujących. Angażujemy dużą ilość mięśni, spalamy kalorie, możemy poprawić siłę i wytrzymałość. Wszystko to dzięki prostym ruchom, które bez problemu opanuję osoba dla które jest to pierwsza wizyta na siłowni. Jeśli masz już dłuższy staż na siłowni spróbuj dodać wioślarza jako cardio lub interwał na koniec swojego treningu

Zapraszam również do wzięciu udziału w marcowej grywalizacji. W tym miesiącu sprawdź się na ergometrze i pokonaj dystans 500m w jak najkrótszym czasie! Wspieramy również naszego klubowego kolegę Michała, który po wypadku potrzebuję pieniędzy na leczenie. Dlatego jeśli weźmiesz udział w G-rywalizacji w dniach 9-22.03 i udostępnisz zdjęcie w relacji na Instagramie z oznaczeniem @AlphaGym My wrzucimy 10 zł do puszki za każde podejście‼️